2010. október 29., péntek

Intelligens hálózatanalizáló berendezés informatikai és GPRS rendszerének tervezése


2010 szeptemberétől vagyok Junior kutató az UNI-FLEXYS Egyetemi Innovációs Kutató és Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Kft-nél. Jelenleg a Miskolci Egyetem Elektrotechnikai – Elektronikai Tanszék végzős Villamosmérnöki BSc hallgatójaként tanulok. 2008-ban kapcsolódtam be a Miskolci Egyetem Elektrotechnikai - Elektronikai Tanszékének kutató és fejlesztő munkájába, melynek során különböző ipari projektek kidolgozásában veszek részt.

Kutatásaim több tématerületet érintettek, például: méréstechnika, villamos energetika. Három fő projektben vettem részt, amely kivitelezésekor hasznos információkat sajátítottam el.

Az első projekt, amelyben részt vettem az elektronikai áramkörök tesztelése virtuális műszerekkel volt. Az elektronikai alapkapcsolásokat szimuláltam le a National Instruments által gyártott ELVIS II. műszeren. A projekt dokumentálása oktatási segédletként jelent meg, és számos egyetem használja az oktatás területén.

A második projektem, Interneten keresztül vezérelhető referencia laboratórium továbbfejlesztése compact FieldPoint rendszerrel. Feladatom volt, hogy összeállítsak egy referencia laboratóriumot, amely az elsőéves Villamosmérnök hallgatók gyakorlatorientált oktatását segíti elő. A berendezés az Elektrotechnikai – Elektronikai Tanszék IV. számú laboratóriumában található meg, és az internetről vezérelhető. A projekt megrendelője a National Instruments volt.

Jelenlegi projektem, amely keretében a diplomamunkámat is írom, egy intelligens hálózatanalizáló berendezés informatikai és GPRS rendszerének tervezése. Kialakításra került egy moduláris hálózatdiagnosztai műszer, amely az általam tervezett és kivitelezett kommunikációs eszközzel állandó internetkapcsolatot tart fent, és mérés közben mérési adatokat továbbít egy FTP szerverre, valamint előre definiált diagnosztikai hibák esetén azonnali hiba üzenetet küld SMS szolgáltatásban, a felhasználónak.

A kutatómunkámat nagyon hasznosnak tartom, mert számos problémával kerültem szemben a projektek kivitelezésében és tervezésében, amely fejlesztette a gyakorlatorientált gondolkozásomat.

Írta: Sarvajcz Kornél

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése