2010. október 15., péntek

Villamos hálózatok méréséhez szükséges műszerek tervezése és kivitelezése


2010 szeptembere óta az UNI-FLEXYS Egyetemi Innovációs Kutató és Fejlesztő Közhasznú Nonprofit Kft. junior kutatója vagyok. Okleveles mérnök-informatikus végzettséget szereztem 2006-ban a Miskolci Egyetemen. Ezután az iparban helyezkedtem el. Munkahelyeim közül a Innovatív Technológiai Fejlesztésekért Kutatás-fejlesztési Közhasznú Alapítványt emelném ki, ahol RFID, GPS-GPRS technológiákkal dolgoztam, mint tanácsadó. 2008 szeptemberétől a Miskolci Egyetem alkalmazásában állok, jelenleg tanársegéd pozícióban az Elektrotechnikai─Elektronikai Tanszéken. Doktori tanulmányaimat 2009-ben kezdtem el a Hatvany József Informatikai Tudományok Doktori Iskolában. Kutatási területem az érintésmentes rezgésvizsgálatok. Célom olyan új és hatékonyabb mérési módszerek kidolgozása, amelyek megoldást tudnak nyújtani a jelenleg megoldhatatlan rezgésmérési problémákra.

Röviden bemutatná, mivel foglalkozom jelenleg. A doktori témám leginkább „háttéranyagok megismerése” résznél jár. Mostanság szeretném elkezdeni néhány hallgató bevonásával az ide kapcsolódó kezdeti kísérleteket. Ez két részből tevődik össze. Az egyik irányvonal ultrahang adókat és vevőket használna fel rezgésmérés céljára. A másik ígéretes lehetőséget a nagysebességű kamera használatában látom, amellyel akár 50 kHz-es rezgések FFT analízise is megvalósítható lenne.
A doktori témámon kívül a tanszéki projektekben is jócskán részt veszek. Elsősorban villamos hálózatok méréséhez szükséges műszerek tervezésével és kivitelezésével foglalkozom. Ezeket a nagy értékű, moduláris berendezéseket hallgatók bevonásával valósítjuk meg, így nagy szerepem van a csapatmunka koordinálásában, a csapatszellem és a precizitás fenntartásában. A műszerfejlesztésen kívül természetesen a mérések elvégzésében is aktívan részt veszek.
Oktatási tevékenységem elsősorban méréstechnika, mérés és adatfeldolgozás tárgyakra terjed ki, de ezenkívül elektrotechnika és villamos tárgyakat is oktatok.


Írta: Bodolai Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése