2010. június 24., csütörtök

Húzási, hideghengerlési - technológiák

A nevem Kovács Sándor. Az UNI-FLEXYS Közhasznú Nonprofit Kft. kutatójaként az Miskolci Egyetem Anyagtudományi Intézetében folytatom doktori tanulmányaimat, a Kerpely Antal Doktori Iskola hallgatójaként.

Kutatásaim témáját képezik a húzási technológiák, valamint a hideghengerlési technológiák optimalizálási lehetőségeinek vizsgálata. Az húzási technológiákat a húzási erő, a húzási hőmérséklet, a húzási sebesség paramétereinek változtatásával optimalizálom annak érdekében, hogy a termékek minősége a lehető legjobb legyen, miközben a berendezés a gyártás során a lehető legkisebb teljesítményt veszi fel. A munkát megelőzte egy átfogó irodalomkutatás. A húzási folyamatokat leíró analitikus modellekre koncentráltam, ezek összevetésével a méréseket a legjobban közelítő modellt választottam ki és ezt használom a továbbiakban a fentebb említett optimalizáláshoz. Az egyetemen eddig a témában elvégzett kísérletek eredményeit és tapasztalatait is összegyűjtöttem. A munkám célja az, hogy végül egy olyan szoftver álljon a rendelkezésünkre, amellyel ipari körülmények között hajtható végre az optimális húzási paraméterek beállítása és tervezése.

Pár hete az időm nagy részét egy a vizsgálataimhoz alkalmas húzóberendezés előkészítse és felújítása tette ki. Egy huzalbevezető készült a szerszámot tartó fészekhez. Ezt követően a kenőolaj befecskendező és elvezető rendszert, majd a mérőberendezéseket kalibráltam. Miután a gép üzemképes lett, a hét elején elvégeztem egy kísérletet, hogy a fellelt modelleket a mérési adatokkal összevethessem. A kutatást támogató partner cégtől kapott durvahuzalt húztam le 7 fokozatban és 4 különböző sebességgel. A kísérlet során mértem a húzási erőt, húzási sebességet és a hőmérsékletet, melyek adatait gyűjtöttem, és digitális formában elmentettem.

A hét második felében a másik témámmal a hengerlési technológia optimalizálásával foglalkoztam. A kutatás célja itt is egy technológiát optimalizáló szoftver elkészítése. Ebben az esetben a kutatás támogató partnercéggel együttműködve az ismert és rögzített technológiai paraméterek mellett keressük a gyártási optimumot, úgy hogy a legnagyobb termelékenységet érjük el a lemezek síkkifekvés minőségi elvárásának betartása mellett. Az ismert paraméterek mellett, korábbi együttműködések során az optimalizáló szoftver kezdetleges formái már elkészültek. Jelenleg az ipari elvárásoknak megfelelő kezelőfelület kialakításán fáradozunk.

A minél jobb szoftver megírásához elengedhetetlen a már meglevő optimalizáló programok kódjának tanulmányozása és visszafejtése. A visszafejtett kódot folyamatábrán vázolom fel. Ez igen lassú és nagy figyelmet igénylő munka, melyet a jövő héten is folytatok, tekintettel a program több ezer sorára.

Amennyiben további részletek érdeklik Önöket, forduljanak Hozzám bizalommal.
Írta: Kovács Sándor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése